Thursday, December 27, 2012

WARNA WARNI LATAR HIDUP SAYA

All this while, kawan kawan kenali saya, pemilik Kedai Adik sebagai Feltcrafter yg menjahit dari rumah sambil menjaga anak anak.

Sebenarnya, latarbelakang saya di warnai oleh pengalaman dalam pelbagai bidang.  Saya merupakan student ITM jurusan Hotel Management dan saya pernah bekerja sebagai waitress, cleaner, despatch, library asst, fitness instructor, exhibition organizer, secretary, cashier di water park dan receptionist.  Macam serba tak berkait kan?  Well, itulah saya.  Saya ni suka teroka pelbagai bidang.

Kalau dari segi pembabitan yang bukan kerjaya pulak saya pernah jadi first aider (pemberi pertolongan cemas..certified tau), choreographer, makeup artist (special effect), pelakon dan pembimbing teater, penyanyi koir, join bikers pusing 1 Malaysia dan ada a few lagi yang saya dah tak ingat.  Hmm macam banyak kat seni persembahan kan?  Cuba bagi saya pentas/microphone.  Lepas 15 minit cuba.. dan saya mmg maksudkan CUBA ambil balik 2 benda tu dari saya.. hehe kalau saya blom sempat naik syeh, insyaaallah anda akan dapat balik.  Kalau tak, well, good luck .. :)



Manakala buat masa ini pulak saya masih lagi menjahit/menghasilkan kraftangan, membuat gubahan hantaran, mengajar kraftangan, membimbing kumpulan nasyid, belajar dan membantu suami mengajar bermain percussion, masih lagi terlibat dalam event management dan tukang masak tegar untuk family :).  Saya sedang dalam proses penulisan buku saya sendiri.



Apa yang saya cuba nyatakan di sini is that "Live your life to the fullest".. Jangan hanya duduk di takuk lama, dan komplen day in day out.. Orang yang kuat merungut dan tak berbuat apa apa utk hidup dia sendiri serupa dengan orang yang yang ambil tukul dan ketuk kepala dia berulang kali, dan komplen sakit setiap kali, tapi tetap nak ketuk jugak.  So venture perkara baru, jangan takut mencuba.  You'll never know where it will take you.  Asalkan jangan venture perkara yang boleh mencederakan diri sendiri sudah.

OK kita sambung sembang lagi in later time.. Nak bagi first aid kat anak yang baru jatuh dari kerusi jap..Chow!


Untuk sebarang pertanyaan, sila sms saya di 019 6430260 atau email ke wattnerd@gmail.com.

2 comments:

  1. you go my sis..teruskan usaha murni...semangat mesti ada...

    ReplyDelete
  2. Insyaallah kak.. tq atas semangat n sokongan akk..:)

    ReplyDelete